2 April 2013

Mimpi : Boleh Percaya ?

Assalamualaikum 

Helo dreamers :)

Macam mana tidur semalam? Lena tak? Ada dapat mimpi pelik-pelik tak? Apa , mimpi ular patuk? Haaa, taklama dah la tu ada orang nak masuk memetik bunga di taman. Eceh, yeke? Boleh percaya ke tafsiran tafsiran mimpi segala bagai semua ni? 

Most of well-people said, mimpi cuma mainan tidur, mainan syaitan ataupun mainan minda kita semasa kita tidur. How it happened then? Entahlah, sha pun tak boleh figured out how it happened. Some of us said that, every dream that comes would brings some hint about something that gonna happen in our life. Is that true?
Sha dah google.com pasal tafsiran mimpi-mimpi ni semua. Pehh, there are bloody hell lots of meaning pasal mimpi-mimpi kita ni. Yang baik ada, yang tak berapa nak baik pun ada. Just jangan terlalu percaya sangat lah pasal tafsiran mimpi ni. Takut lain pula jadi nya.

oh, yela. dia dah kawin. i put down my dreams now! *tskk tskk


Agak susah untuk kita tahu or easy to say that we will never know yang sesuatu mimpi kita tu mainan syaitan ke idak. Dan of course, kita tak tahu yang mimpi yang jelek jelek tu semua mainan syaitonn nirojim belaka.
Sebagai contoh,
Dalam mimpi tu, kita ada kat tempat yang kita tak tahu. Lepas tu kita dengaq suara yang kita kenal. Lepas tu kita mencari-cari suara tu sampai kita jumpa dua orang yang tengah bergaduh. Rupanya, Aaron Aziz tengah kena henyak dengan senduk oleh isteri dia. Kita nak pi selamatkan Aaron Aziz, tapi badan kita tak dapat gerak, terpaksalah kita tengok kisah sadis tu tanpa boleh berbuat apa.
So, bila kita dapat mimpi macam ni, apa yang kita expect tindakan lepas tu ? Pi dekat Aaron Aziz, cerita semua yang berlaku dengan harapan Aaron Aziz nak tinggalkan bini dia. Oh, no way ! It's impossible man. *sigh, kecewa*

kenal encik mimpi tak? suara dia sedap, cuba cari dalam youtube. *psst, lari topik*

Mimpi mainan otak? Macam mana. Eleh, macam sha tak tahu, sebelum tidur kita mesti akan erumbang ambing dengan angan jenin nak kawin dengan Aaron Aziz, takpun Wawa Jenal bagi lelaki. Lepas tu mula lah dok bayang babak babak romantik dengan suami/isteri angan jenin tu kan? Ha, sebab tu lah boleh termasuk dalam mimpi ! Sebab apa, sebab bila kita asyik dok pikirkan sesuatu, benda tu akan terbawa bawa dalam mimpi yang hanya akan terjadi bawah Department of Subconscious *betul ke ejaan gua? . Samalah macam bila kita rasa insecure dengan kekasih kita, kita akan memikirkan yang negatif bahkan ada antara kita yang bermimpi ditinggalkan bakal suami masa majlis akad nikah. *sapa orangnya, biarlah rahsia, ngee!

Macam mana dengan mimpi ala deja-vu kami ? Haa, deja-vu ? YA, mimpikan sesuatu yang tidak pernah kita jumpa, selang beberapa hari lepas tu kita jumpa benda tu. Holy crap. Is it supernatural? Naa, bukan. 

Sebenaqnya masa kita mimpi, kita nampak samaq-samaq ja muka orang tu. Lepas tu, dah selang berapa hari , kita jumpak dengan orang tu. Sebenarnya, muka orang yang kita mimpi tu dah kena merge dengan otak kita sampai kita ingatkan orang yang kita jumpa tu sebenarnya yang kita mimpi. Haa, mengarut. Itu, hanyalah kebetulan semata-mata. Tiada kaitan dengan yang hidup mahupun dah meninggal dunia.

OKAY, demi untuk menyelamatkan anda daripada pening tahap kritikal baca tulisan sha yang sangat complicated tu, jom kita tengok beberapa petikan tafsiran mimpi yang sha jumpa kat google. 

AMARAN:TOLONG JANGAN PERCAYA 100% TAFSIRAN INI!

1. Mimpi dipukul orang = Akan mendapat harta.
2. Mimpi berasa ccemburu = Akan berasa sedih , tetapi hanya untuk sementara.
3. Mimpi cium tanah = Akan datang duka cita
4. Mimpi diculik = Berhati-hati dalam masalah perkahwinan.
5. Mimpi dikejar orang jahat = Akan muncul sesuatu yang kurang baik.

Malas nak taip banyak-banyak. Kalau nak tahu lagi tentang tafsiran mimpi, cuba klik sini ataupun sini .

Last but not least , mimpi tidak boleh dijadikan hujjah ke atas syarak . Ia sekadar berita-berita yang menggembirakan atau berita-berita amaran sahaja. Tidak lebih dari itu. WALLAHUALAM.

Dr. Shalinda-To-Be :)


No comments: