10 March 2013

Final Exam vs Cuti Semester

Assalamualaikum  

Nampaknya semester 2 sesi 2012/2013 sha sedang melabuhkan tirainya. Pada masa ni, dah boleh bayang sawah padi di tepi tepi jalan semasa dalam perjalanan nak balik ke kampung halaman sha, Aloq Setaq. Dah boleh nampak RNR yang dipenuhi orang orang yang dalam perjalanan ke arah utara.

Chupp, tak payah nak berangan lagi shalinda oi ! Final exam bukan mula lagi pun. Benda ni yang selalu jadi mimpi ngeri sha sebelum bercuti sejak sha kat sekolah menengah lagi. Kenapalah nak buat cuti sem lepas final exam? Tak boleh buat lepas cuti sem ? Banyak sikit masa sha nak mentelaah buku kat rumah yang tenang sambil renung muka mama abah lama-lama *tipu.

Sebenarnya, final exam sha mula besok. Dengan berbekalkan dua batang pen pilot mahal punya *bukan guna baucar yang PM bagi tu lagi* , dan enam subjek yang bakal dijulang sebagai subjek pertarungan dalam medan peperiksaan, persiapan perlu dimulakan dari saat ini. Dengan harapan sha tak terkedek-kedek macam masa sekolah menengah dulu lagi. Oh ya, sha dah banyak berubah okay. **sambil sapu habuk kat bahu dengan bangganya. Alhamdulillah, tak pernah lagi escape kelas tanpa alasan munasabah. yang ada alasan munasabah takpa kan ?

biology yang sangat fun !

Bila dah dekat dengan final exam ni , macam-macam perang psikologi dan emosi berlaku. Yang penting kita kena tabah, kuat dan yakin dengan kemampuan ! DrShalinda kena bertahan okeh , sudah-sudah la dok fikir masalah yang tak sudah sudah. Chill , i can do it !

Namun, aktiviti mengulangkaji dan mengulangbacabuku akan dimulakan pada malam ini, kerana sha sangat sangat ingin merehatkan minda pada masa dan ketika ini.

Kepada kawan-kawan yang tengah prepare untuk final exam , goodluck dan selamat maju jaya.






2 comments:

nicosikura said...

sama-sama kita berjuang ye shalinda.. hehe..
doakan kejayaan saya sama..

Anonymous said...

gudluck!