29 March 2013

Cinta Qaseh

Assalamualaikum  


Ehem ehem ehem. harini sha nak cerita pasai satu drama tv yang menarik kedua biji mata sha pada setiap hari selasa. cess, setiap selasa lah sangat kan? sebenarnya sha baru tengok drama ni dua kali iaitu masa mula-mula dia tayang, lepas tu selasa minggu ni. tengok bukan sebab berminat sangat pun. sebab selalunya drama melayu ni omputeh kata apa, typical malay ka apa? 

memang typical malay pun. cerita hampir sama, ekspresi muka pun sama ja setiap drama. tapi sha bukan buat entry ni nak cerita pasal ekspresi muka ka, mekap tebai ka, rumah mewah ka. sha berminat dengan jalan cerita dan macam mana si heroin ni berjuang untuk cinta tiga segi dia. cinta tiga segi ? itudia, bila cakap pasai cinta tiga segi , mesti kita ingat orang yang terbabit dalam cinta tu curang, jahat, takpikiaq perasaan orang lain dan seumpamanya lagi lah.



ada sesetengah cinta tiga segi ni, bukan atas niat depa pun. tup tup, dengan sekali tertangkap gambaq si heroin, si hero dah jatuh cinta gila gila. si heroin pun jatuh hati dengan si hero tu tanpa boleh jelaskan kenapa, mengapa, bagaimana dan apa. ecece. lepas tu belum sempat nak luahkan perasaan, si hero dengan si heroin ni terpisah. lepas beberapa ketika, si hero ni eksiden pastu dimasukkan dalam wad di mana si heroin ni jadi doktor pelatih. nampak dak takdir depa ada kat situ ?

lagi ohsem kalau ady putra tu ganti dengan aaron aziz kan kan? :D

tapi dalam masa yang sama, si heroin dah pun ditunangkan dengan pilihan keluarga. adudui, rumit kan? tapi sha tabik kat si heroin ni, sebab dia boleh bekerja dengan profesional walaupun yang dirawat dia tu adalah crush dia pada masa tu. sejurus ninja naruto , *apekah . sejurus lepas si heroin akad nikah dengan si suami, si hero pun sedarkan diri. kembali menagih cinta si heroin. adududui. lagi lah ! sapa pilihan hati si heroin ni. boleh ka dia pertahankan rumah tangga dia yang kosong tanpa cinta. ataupun nak mulakan hidup yang baru dengan si hero. ha, kena tengok sampai habih la, sebab sha dah penat menaip. 


apa apa apa pun, cinta ka , cinta mati ka. cinta tiga segi ka, cinta biskut empat segi ka. kita kena fikir jugak perasaan orang sekeliling kita. dan yang paling penting, kita kenal sapa cinta sejati kita , tak lain tak bukan Allah swt. drama, drama jugak. kita kena berpijak atas bumi yang nyata lah noh. bila kita ada atas muka bumi ni, kita kena jaga hubungan dengan manusia, tak lupa juga dengan Allah swt. itu yang paling penting. Last but not least, sha taksabaq nak tengok ending cerita Cinta Qaseh ni :)

No comments: